Recenze- Smrt přichází do Pemberley

Obálka titulu Smrt přichází do Pemberley
Název: Smrt přichází do Pemberley
Autor: P.D. Jamesová
Rok vydání: 2013
Počet stran: 294
Nakladatelství: Motto
Anotace: Slavná anglická detektivkářka P. D. Jamesová tentokrát úplně jinak. Záhadnou smrt příbuzného budou řešit hlavní postavy z románu Jane Austenové Pýcha a předsudek. Přípravy na ples lady Anne vrcholí, hosté se sjíždějí a pan Darcy a jeho choť mají plné ruce práce s doladěním posledních detailů. Jejich plány ovšem naruší příjezd Elizabethiny sestry Lydie Wickhamové. Ta svým oznámením, že byl v lese zavražděn její manžel, spustí lavinu dalších událostí a komplikovaných vyšetřování.

Hodnocení: Knihu jsem dostala k Vánocům a přečetla jsem jí na Nový rok. Přečetla jsem jí za den a moje mamka ze mě byla na prášky a strašně se na mě naštvala (ale to sem nepatří).
Je to rozhodně zajímavé skoro pokračování Pýchy a předsudku, ale není tam tolik o Darcym a Elizabeth, ale o tom jak je Darcy skvělý vyšetřovatel.
Darcy je opět skvělý a nezklamal mě. Netušila jsem, jak moc je dobrý jako vyšetřovatel. Elizabeth tam tolik nevystupuje, ale je tam jedna nebo dvě jejich scénky a u těch jsem se rozpouštěla jak kostka cukru v čaji.
Kniha se mi strašně moc líbila, je napsaná strašně moc čtivě. Já se od ní nedokázala odtrhnout a tak jsem ji přečetla za tak krátkou dobu. Děj plyne docela rychle a já jsem zase vůbec nevěděla kdo je vrah! Mé šedé buňky mozkové jsou oprvadu hrozné!
Knížku jsem si moc užila a rozhodně ji doporučuji. Od této autorky jsem si potom chtěla přečíst další knížku, ale ta už mě vůbec nebavila jako tahle. Prostě nasadila laťku opravdu vysoko!
Děkuji mému tatínkovi, který mi ji koupil!
10/10

Recenze- Zapomenutá vražda

19. srpna 2014 v 8:00 | Anna Elizabeth Potter
Obálka titulu Zapomenutá vražda
Název: Zapomenutá vražda
Autor: Agatha Christie
Rok vydání: 2009 (1976)
Počet stran: 213
Nakladatelství: Knižní klub
Anotace: Nejproslulejší spisovatelka minulého století Agatha Christie napsala v nejisté době na počátku druhé světové války dva detektivní romány, Oponu: Poslední případ Hercula Poirota a Zapomenutou vraždu, další příběh se slečnou Marplovou. Oba byly uloženy do trezoru v bance, kde zůstaly nedotčeny po tři desítky let a svého vydání se dočkaly až v roce 1975, resp. o rok později. V Zapomenuté vraždě nás autorka zavádí do půvabného anglického přímořského letoviska Dillmouth, kde si mladí novomanželé Reedovi, stěhující se sem z Nového Zélandu, zakoupí malou viktoriánskou vilku. Gwenda Reedová však ale díky záhadným a ne právě příjemným útržkům vzpomínek, které se jí začnou vybavovat, pomalu nabude děsivé jistoty, že v tomto domě už kdysi byla a stala se v něm svědkyní vraždy. Podaří se jí za pomocí slečny Marplové sestavit ze střípků vědomí, zasutých hluboko v paměti, skládanku, která odhalí tajemství dávného zločinu?

Hodnocení: Knížku jsem si oblíbila od první stránky. Od Agathy mám radši Poirota, ale Marplová je taky skvělá! Taková babička vyšetřovatelka. Knihu jsem četla dva dny a měla jsem ji na odreagování od Agathina životopisu, do kterého se nemůžu začíst.
Kniha byla zábávná a do poslední dtránky jsem netušila, kdo je vrah. Začala jsem se bát posledních dvacet stránek. Zdálo se mi, jakoby chtěli zavraždit mě.
Kniha je výborná na odreagování a poklidné odpolední čtení. Postav je tam, tak akorát a žádné nepřehledné vyšetřování. Je to klidná knížka kde se kus po kusu skládají informace a důkazy, ale nakonec je to všechno jinak.
Knížce dávám 10/10, protože nám nic co bych vytkla.

Recenze- Pravda o případu Harryho Queberta

18. srpna 2014 v 8:00 | Anna Elizabeth Potter
Obálka titulu Pravda o případu Harryho Queberta
Název: Pravda o případu Harryho Queberta
Autor: Joël Dicker
Rok vydání: 2013 (2012)
Počet stran: 584
Nakladatelství: Argo
Anotace: Když je na zahradě slavného amerického spisovatele Harryho Queberta objevena mrtvola patnáctileté dívky, vypuknou mediální jatka a skandál největšího kalibru. Jediný, kdo zůstane obviněnému stát po boku, je jeho žák, nadaný autor Marcus Goldman, který zrovna trpí spisovatelským blokem. V případu však několik drobností nehraje a Marcus se rozhodne, že záhadné vraždě přijde na kloub a možná přitom napíše i kýženou knihu... Detektivní román s thrillerovými prvky zdařile popisuje současnou americkou realitu: maloměstskou úzkoprsost, mediální hyenismus, posedlost celebritami, skandály a násilím; především však předkládá fantastickou čtenářskou jízdu s mnoha nečekanými zvraty

Hodnocení: Kniha je čtivá už od začátku. Na poprvé jsem přečetla asi padesát stránek. V knize je velice dobře popsáno, jak člověk po té co dosáhne slávy, zapomene na ty, díky kterým se na vrchol dostal.
Co se týče hlavního hrdiny (Marcus Goldman) neměla jsem ho ráda. Vůbec mi nesedl. Byl to takový namyšlený manekýn. Vrátil se zpět za svým učitelem, protože byl totálně v koncích.
Harry Quebert na mě ze začátku působyl, jako velice milý a příjemný chlapík. Měla jsem ho ráda, ale na konci sem ho už tak ráda neměla. Nejraději ze všech postav jsem měla strážníka Gahalowooda. To byl správnej chlap! Nevím proč, ale od začátku jsem si ho představovala jako černocha.
Děj byl skvělý. Opravdu propracovaný a hlavně skvělý nápad!
Jediné co bych knize vytkla byla délka. Podle mě by kniha v klidu mohla skončit o 100-150 stránek dřív. Přišlo mi, že pak už se v tom nedalo vyznat. Pořád nový podezřelý, ale na můj vkus jich bylo až moc. Ale zase konec mě překvail a to velice. Vůbec jsem netušila kdo je vrah.
Knize dávám 8/10

"Na internetu jsem četl, že v případech pohřešovaných dětí je viník obvikle z úzkého rodinného kruhu."
Gahalowood obrátil oči v sloup
"Já zas na internetu četl, že jste dobrý spisovatel. Vidíte? Tam najdete leda kecy."

Recenze- Rozum a cit

19. července 2014 v 8:00 | Anna Elizabeth Potter
Název: Rozum a cit (Sence and Sensibility)
Autor: Jane Austenová
Rok vydání: 2011 (už je několikáté vydání)
Počet stran: 392
Nakladatelství: Otovo nakladatelství
Anotace: Sestry Dashwoodovvy - Elinor, Marianna a Margaret - se po otcově smrti musí spolu s matkou odstěhovat z rodinného panství k vzdáleným příbuzným a žít v mnohem skromnějších podmínkách. Nejstarší z nich, rozvážná Elinor, navenek neprojevující city, a prostření, romanticky založená a impulzivní Marianna, prožívají nová přátelství a vztahy. Na vlastní kůži pocítí, že láska často naráží na společenské konvence a předsudky. Musí se nejednou smířit s krutou životní realitou a najít rovnováhu mezi tím, co káže rozum a co srdce.

Hodnocení: Do knihy jsem se opravdu začetla a přelouskala jsem jí za tři dny. Málokdy mě kniha chytne hned od začátku, ale u této knihy to bylo jinak. Začala jsem číst a napoprvé jsem přečetla asi devadesát stránek.
Kniha se mi velice líbila, ale myslím, že uprostřed byla kniha dost protahovaná. Myslím, že tam mohl být trošku zkrácený pobyt Elinor a Marianny v Londýně.
Co se týče postav, tak mi nejvíc k srdci přirostla nejstarší Elinor. Je rozvážná, chytrá a dokáže utěšit, i když sama má velké problémy. Ale kdybych se měla k jedné ze sester přirovnat, tak k Marianně. Marianna nedokáže vůbec skrýt své city a je strašně citlivá. Margaret tam moc zmíněná nebyla. Nejvíce protivná postava pro mě byl Edward. Pokud nepočítá ty opravdu záporné postavy. Připadal mi, že se nedokáže sám rozhodnout.
Myslela jsem si že konec dopadne jinak. Myslela jsem, že ten kdo si vezme Maiannu si vezme Elinor, ale nedopadlo to tak.
Knihu jsem měla půjčenou z knihovny.
9/10

Recenze- Já a pan Darcy

15. června 2014 v 20:43 | Anna Elizabeth Potter
Název: Já a pan Darcy (Me and Mr. Darcy)
Autor: Alexandra Potter
Rok vydání: 2012 (2007)
Počet stran: 318
Nakladatelství: Kristián
Anotace: Po sérii katastrofálních vztahů se Emily rozhodla odpočinout si od všech "dnešních" mužů. Věnovat se chvíli sama sobě, dát si skleničku vína a strávit zas nějaký čas četbou milovaného románu Pýcha a předsudek. Vrátit se do časů pana Darcyho, kdy muži byli oddaní, čestní a elegantní. Když ji nejlepší kamarádka pozve na týdenní dovolenou do Mexika, přetékající margaritou a exotickými milenci, Emily dá přednost výletu do míst, kde žila Jane Austinová. V autobuse plném penzistů je jasné, že tady muže svých snů nepotká. Slibně nevypadá ani mizerně naladěný novinář, nedobrovolně vyslaný napsat článek, proč byl pan Darcy zvolen "NEJ" mužem všech dob. Když Emily vstoupí do pokoje tváří v tvář samotnému panu Darcymu, všechny holčičí sny se náhle začnou plnit…

Hodnocení: Knihu jsem četla dva dny. Tato kniha ode mně nedostane vysoké hodnocení. Romantická část byla úplné přepsání Pýchy a předsudku, akorát do novějšího prostředí. Emily jede na zájezd a potká tam mladého novináře Spikea. Vůbec mi do knihy nezapadal románek se skutečným panem Darcym. Prostě se tam zjevoval a Emily si s ním vycházela na schůzky. A úplně mě vyvedlo z míry, když Emily na konci knihy začala říkat o Darcym, že je vlastně špatný a že by takového muže v životě nechtěla. Ano možná je arogantní, ale je to Darcy a já na něj nedám dopustit! je známo že Alexandra Potter píše věci, které se nikdy nemůžou stát, ale pro mě je to možná až moc nepravděbodobné. No zkrátka mi tato knížka nesedla a moc se mi nelíbila.
5/10

Recenze-Hledání Aljašky

6. května 2014 v 19:31 | Anna Elizabeth Potter
Obálka titulu Hledání Aljašky
Název: Hladání Aljašky (Looking for Alaska)
Autor: John Green
Rok vydání: 2013
Počet stran: 249
Nakladatelství: Knižní klub
Anotace: V celé dosavadní existenci Milese zvaného "Váleček" se zatím nic zajímavého nestalo a jeho posedlost slavnými posledními slovy velikánů v něm vyvolala ještě větší touhu hledat "velké Možná". Vypraví se tedy do občas bláznivého, trochu nejistého a rozhodně ne nudného světa internátní školy Culver Creek a život přestane být bezpečný - ba změní se v pravý opak. Jen o pár dveří dál totiž bydlí nádherná, chytrá, zábavná, sexy, sebedestruktivní, ujetá a naprosto fascinující Aljaška Youngová, kapitola sama pro sebe. Vtáhne Válečka do svého světa, nasměruje ho k velkému Možná a uloupí mu srdce. Další příběh známého autora Johna Greena - živý, naléhavý a nekonečně dojemný!

Hodnocení: Mé první reakce? Aspoň, že jsem si tu knihu půjčila v knihovně a nekoupila! Kniha mě opravdu ze začátku nenadchla. Ani Hvězdy nám nepřály (recenze bude až mi kamarádka vrátí knihu) mě moc nezaujala. Ze začátku to bylo takové, pořád stejné a kniha se nijak nelišila od ostatních. Říkala jsem si, že tu knihu snad odložím a nedočtu ji. Promiňte, ale kdo pojmenuje kamaráda Váleček? A kdo si nechá říkat Plukovník? No ovšem do knihy jsem se postupem času začetla a začínalo to nabírat grády. A najednou...BUM! Nechci vám říkat co se stalo, abych tady neprozradila (aspoň pro mě) podstatu knihy. Moje reakce byly: "Ne! To není možné!"
Nevěděla jsem proč mě to tak vzalo, ale vzalo a v ten moment jsem si uvědomila, že ta kniha není vůbec špatná. Je velice realistická a mě se třeba líbila víc než Hvězdy nám nepřály. Opravdu příběh nabitý emocemi! Teď LITUJI, že tuto knihu nemám koupenou a jenom půjčenou z knihovny.
Kdyby jste se mě zeptali předevčírem, řekla bych vám: "Tak této knize dáám 5/10." Teď vám řeknu, že tato kniha si zaslouží 5/10 9/10!

"Jak se kdy dostaneme z tohoto labyrintu utrpení?"
"Vy všichni kouříte, protože vám to chutná. Já kouřím, abych umřela."
Alijaška Youngová

Recenze-Tereza

3. května 2014 v 18:54 | Anna Elizabeth Potter

Obálka titulu Tereza
Název: Tereza etiketa pro dívky
Autor: Ladslav Špaček
Rok vydání: 2014
Počet stran: 171
Nakladatelství: Mladá fronta
Anotace: Tereza je obyčejná šestnáctiletá holka, která se seznámí na facebooku s klukem o něco starším, a společně prožívají všechny situace, do kterých se dostávají mladí lidé jejich věku. Společně řeší svůj vztah, rozchody a návraty, ale i chování k rodičům, ke kamarádům, učí se základům chování v restauraci, v tramvaji, v hotelu, na cestě letadlem, na diskotéce, ale i na svatbě a na společné dovolené na jachtě. Oba projdou všemi nástrahami života a společně se s nimi vyrovnávají.

Knížka učí mladé dívky ve věku mezi čtrnácti a osmnácti lety řešit jejich životní problémy a vyrovnávat se s nimi.
Poutavý příběh o první lásce je v podtextu stále provázen pravidly etikety přizpůsobenými životu a mentalitě teenagerů.

Všechny potíže bude řešit hlavní hrdinka přes facebook, resp. prostřednictvím chatu, její hlavní rádkyní je "chatařka" Lada, ovšem v diskusích zaznívají i jiné hlasy - záleží na Tereze, na čí radu dá.
Moje hodnocení: Tuto knihu jsem dostala od mamky. Hned mi bylo jasné, že to nebude nějaká detektivka, nebo thriller. Moje mamka mi knížky nedává. A pak už jsem viděla název. Etiketa pro dívky. Věděla jsem, že to nebude jen tak.
Knihu jsem začala číst hned ten den a měla jsem ji za čtyři hodiny přečtenou. Dívka Tereza se na facebooku seznámí se sympatickým mladíkem. Mladík (Nik) Terku přemlouvá, aby s ním šla ven. Terka se bojí a tak napíše své kamarádce Ladě a ta jí dá pár rad. Například ať si schůzku s ním domluví za světla a někde kde je hodně lidí. Ať vezme na schůzku taky svou kamarádku. Tereza se tedy rozhodne se s Nikem sejít. Z nika se vyklube moc příjemný a fajn kluk. začnou spolu chodit a život jim do cesty dá mnoho překážek. Když si Tereza neví rady je tu pro ni Lada, která vždycky ví co dělat a jak se zachovat.
Ladislav Špaček chtěl touto knihou dívkám přiblížit slušné chování a etiketu, já myslím, že se mu to docela povedlo. Příběh je i docela reálný.
8/10