5. listopadu 2017 v 18:32 | Book is always the answer |  Knižní recenze

Autor: Lucy Hollidayová
Nakladatelství: Ikar
Počet stran: 324
Rok: 2016 (2015)
Hodnocení na DK: 72%
Hodnocení na GR: 3.6
Děj: Libby nikdy neměla moc štěstí. Otec je líný spisovatel, který sice miluje filmy (což je to nejlepší, co Libby předal), ale jinak je naprosto netečný ke své dceři. Až tak, že třeba "oslavu" jejích třináctých narozenin odkládá více, jak půl roku. Ani co se týče matky, to Libby moc nevyhrála. Všem je hned jasné, že dává přednost druhé dceři Cass, která je krásná a úspěšná. Přesně pravý opak Libby. Vždycky byla spíš Cassin stín a tak to zůstalo i v dospělosti, kdy dělá své sestře skoro poskoka. Co se stane, když se kolem Libby začne motat známý, krásný a úžasný herec Dillon O´Hara? A navíc se jí na nové pohovce najednou objeví Audrey Hepburn a je uchvácená jejím kávovarem na kapsle. Co se to děje?

Hodnocení: Poté, co tuto knihu opravdu hodně vychvalovala Anička (annainworld.blogspot.cz) tak jsem věděla, že si ke mně kniha cestu najde. No a našla. Nakonec po dlouhém uvažování jsem si ji zarezervovala v knihovně. Lituji? Ne, řekla bych, že ne.
Od knihy jsem očekávala pořádnou dávku humoru a taky tak trochu romantiky. A přesně tohle jsem v ní našla a byla jsem naprosto spokojená. Libby je opravdu smolařka a staly se jí věci, které bych nepřála ani své největší nepřítelkyni, ale zase na druhou stranu to bylo opravdu velice vtipné a navíc z těch situací nakonec profitovala, takže i když to ze začátku nevypadalo, tak to bylo k něčemu dobré.
Styl není vůbec složitý, a proto si myslím, že i kdyby se nakladatelství rozhodlo nevydat třetí, závěrečný díl této série, tak by se to dalo zvládnout i v anglickém jazyce. Styl v tomto případě odpovídá žánru a taky obsahu. Kniha není nijak výjimečná a rozhodně to není obohacující literatura, ale je to krásný prostředek jak si naprosto vyčistit hlavu a na vše zapomenout Což jsem přesně potřebovala.
Libby mi byla velice sympatická a hlavně jsem s ní hodně soucítila. Samozřejmě že si za spoustu nehod a omylů mohla sama, nemá být takové trdlo, ale občas za to opravdu nemohla. Chudinka nedostala úplně skvělé karty a snažila se s nimi hrát, jak jen nejlépe dokázala.
Ollyho jsem si také velice oblíbila. Jde o nejlepšího přítele Libby, znají se už od Libbyných deseti let a od té doby jsou nerozluční přátelé. Navzájem se podporují a krásně si pomáhají. Olly je úžasný nejlepší kamarád (pokud nepočítám to, že nedokáže přivézt správný nábytek) a já bych rozhodně takového taky chtěla mít (teda minimálně bych chtěla tu slepičí polévku, kterou Libby přivezl, když byla nemocná).
Co se týče Dillona, tak tam nevím, jestli budeme úplně kamarádi. Nemám ráda takovéhle typy, kdy se chlap, který se otáčí za každou sukní a chodí s úžasnými a božskými modelkami najednou změní a dostane chuť na holku, která je přesným opakem.
Příběh nebyl nijak zvlášť promyšlený, poměrně předvídatelný, ale to k tomu patří. Opravdu jsem to brala pouze jako knihu, u které si odpočinu a která mě přivede na jiné myšlenky. A když toto budete očekávat i vy, tak se vám kniha určitě bude líbit. Několikrát se mi stalo, že jsem propukla v hlasitý smích a tím pádem se trochu znemožnila v metru či jiném dopravním prostředku. Ale víte co? Bylo mi to jedno, protože ono to bylo prostě tak vtipné, že se nešlo nesmát. Libbyny sarkastické a ironické poznámky byly vskutku dokonalé.
Všem je asi jasné, že ti, co mají rádi Audrey Hepburn, se v této knize mnohokrát zasmějí, protože Libby není jediná, která se chová vtipně a tak trochu podivně. Musím uznat, že číst o Audrey, která se zaregistruje na Twitteru a objeví kouzlo iPadu, je poměrně vtipné.
Do češtiny byl přeložen i druhý díl, který se jmenuje "Noc s Marilyn Monroe" vyšel poměrně nedávno a já už se teď těším, až si znovu přečtu o bláznivé Libby a zajímá mě, co se jí přihodí tentokrát.

Knihu doporučuji všem, co si chtějí odpočinout a pěkně od srdce se zasmát.