3. července 2017 v 22:14 | Anna Elizabeth Potter |  Knižní recenze
Název: První konec
Série: První konec
Autor: Lauren Jamesová
Nakladatelství: CooBoo
Rok: 2016 (2015)
Počet stran: 356
Děj: Katherine a Matthew na sebe v každém životě narazí a bezhlavě se do sebe zamilují. Bohužel je smrt vždycky rozdělí ještě předtím, než se jejich společný život pořádně začne vyvíjet. Teď v roce 2059 to však vypadá docela nadějně. Katherine a Matthew se tentokrát potkávají na univerzitě, kde se oba zapíšou na stejný předmět. Po nějaké době Katherine najde na internetu článek o Katherine a Matthewovi (kteří jsou na vlas stejní, jako ona a Matthew) , kteří v roce 2019 byli označeni za teroristy a zastřeleni v laboratořích, kde jako vědci pracovali a vypracovávali údajně biologickou zbraň. Je to pravda? Toto ale nejsou jediné dva příběhy, které se v knize odehrávají. Ještě tu máme Katherine a Matthewa z roku 1854 nebo 1745. Různé příběhy, různá společenská postavení, různé začátky, ale vždycky ten stejný konec. Jak zabránit tomu, aby Katherine a Matthew z roku 2059 na sebe měli mnohem víc času a mohli spolu i zestárnout?

Hodnocení: Knihu jsem si z knihovničky vybrala, protože jsem chtěla nějaký krásný sladký a romantický příběh. V podstatě jsem takový příběh dostala, ale ne úplně tak, jak jsem chtěla.
Samozřejmě, že v tomto příběhu je hodně romantiky, však nám na to poukazuje anotace i obálka. Avšak přeci jenom, jsem tu nenašla to, co jsem chtěla. Nedokážu vám říct, co mi tam chybělo, ale kniha ve mně nic nezanechala. Kniha má svá pozitiva, ale má i negativa.
Nejvíce se mi na celé knize líbil styl humoru a sarkasmus Katherine z roku 2019. Tak moc už jsem se dlouho neušklíbala. Vtipy byly své a velice originální. Přišlo mi, že přesně takhle by měl vypadat ideální vztah. Vzájemné pošťuchování a hašteření. Ani Matthew nezůstal pozadu, ale Katherine u mě opravdu vedla.
Co se mi na knize nejméně líbilo, byla ta část z roku 2059. Připadalo mi to naprosto nepropracované na rozdíl, od ostatních příběhů. Reakce Kath a Matta byly naprosto nelogické a jsem toho názoru, že v tomto životě to všechno měli až moc jednoduché. Lehce všechno vyřešili, lehce se našli, lehce se jejich vztah rozvinul. Oni si padli kolem krku hned, jak zjistili, že jejich příbuzní byli manželé. Upřímně, padli byste kolek krku klukovi, jehož strýc byl manžel vaší tety? Vždyť tam ještě nějaká rodinná pouta jsou nebo ne?
Jak už jsem psala výš, kniha ve mně absolutně nic nezanechala, a když se teď na knihu dívám a snažím se o ní něco napsat, nenapadají mě slova. A to je v podstatě taky ukazatel.
Ještě jedna věc mi tam přišla trochu nepovedená, ale o té tu psát nemohu, protože to by byl spoiler a ty všichni nesnášíme.
Kniha se mi velice líbila po grafické stránce. Každý příběh má svůj vlastní font a tím pádem poznáte, o jaký příběh se jedná, ještě než si přečtete nadpis. Také jsou v knize vzkazy, které si píší Matt s Kathe z roku 2019, kde jsme si právě mohli všimnout jejího skvělého smyslu pro humor. Také jsou tu různé mapy a dopisy a různé jiné pěkné grafické drobnosti, které dělají knihu opravdu velice povedenou.
Jako ano romantika tu byla, sice ne taková, kterou jsem chtěla, ale rozhodně nemůžu říct, že tu nebyla. Já se do druhého dílu určitě nepustím, protože pro mě to skončilo dílem prvním a už dál číst nepotřebuji (a to já jsem člověk, který nesnáší rozečtené série).
Určitě můžete knihu zkusit, já bych ji ani nedoporučila, ale ani bych nemohla říct:"Tak tohle určitě ne!"