Recenze-Copatá máma

15. května 2017 v 20:13 | Anna Elizabeth Potter |  Knižní recenze

Název: Copatá máma
Autor: Barbora Bečvářová
Nakladatelství: Yoli
Rok: 2016
Počet stran: 262
Děj: Lucie má pár měsíců před maturitou, když začne velice pravidelně zvracet. Přidávají se i jiné komplikace a Lucie si jde koupit těhotenský test. Je pozitivní. Celý život se jí převrátí naruby. Jak to vezme její přítel? Jsou spolu teprve pár týdnů. Dokáže odmaturovat? Co vysoká škola? Má to cenu vůbec zkusit? Toto nejsou jediné otázky, které se jí honí hlavou. Jak tohle vyřeší? A stojí to za to? Nebylo by lepší si to dítě prostě nechat vzít?

Hodnocení: Už jsem se přesvědčila o tom, že když nenapíšu recenzi pár dní po dočtení, tak už jí nenapíšu nikdy. Takže jdu na to!
Myslím, že se mi ještě nikdy nestalo, že bych knihu přečetla za jeden večer. Začala jsem v 18:30 a skončila v 22:50. Taky mi to mohlo dojít, protože font písma je opravdu velký a kniha je menší, než ten normální formát knih. To, a samozřejmě také čtivost knihy, zapříčinilo, že jsem knihu přečetla opravdu rychle. Bohužel, ji neohodnotím vysokým počtem hvězd.
Knihu jsem si dopoledne půjčila v knihovně a říkala si, že i pravděpodobně nepřečtu, protože jsem si půjčila mnohem lákavější knihy, než byla tato. Opak je pravdou.
Příběh je vyprávěn Luckou, mladou studentkou a také hlavní hrdinkou. Občas neměla ty nejlepší dny, ale upřímně si myslím, že občas byla opravdu na facku. I když ten její přítel to taky občas přepískl. Bohužel musím konstatovat, že jsem se s ní moc neztotožnila. Nebylo to snad, kvůli tomu, že nejsem těhotná, ale nějak jsem se nedokázala ztotožnit s jejími názory. Skoro polovina příběhu je o tom, že přirozený porod je nejlepší a že porod v nemocnici není dobrý. Já to beru, když to postava neopakuje stokrát za sebou a tvrdě odsuzuje vše ostatní. Samozřejmě se mi to nelíbí i jako dceři doktorů. Opravdu si myslím, že na porodu v nemocnici není nic špatného. Kvůli tomu, že toto Lucčino dilema trvalo opravdu skoro polovinu knihy, nejsem z příběhu tak nadšená, jak bych si přála.
První polovina knihy byla opravdu velice dobrá. Samozřejmě to není žádná hodnotná literatura, která vás nějak nasměruje v životě. Je to krásná kniha na oddechnutí a mě opravdu nádherně zpříjemnila páteční večer. Bylo tu rozhodování Lucky, snaha o udržení vztahu s přítelem, který je o osm let starší, než ona (za což má kniha veliké plus!), seznamování s rodiči. Obecně tu byly ty pro mě zajímavé věci. Druhá polovina už pro mě byla slabší. Právě kvůli pasážím ohledně porodu. To mě opravdu velice nebavilo a trochu mě to naštvalo. Poté mě taky nebavily Lucčiny sezení na hodinách meditace. Já bohužel na tyto věci moc nejsem, takže logicky, mě ani tyto pasáže moc nebavily. A těch tam bylo ke konci knihy více, než dost.
Ale příběh byl opravdu roztomilý a já se v jistých částech usmívala. Určitě mi zlepšila den a tak trochu povedla moji romantickou dušičku (která dneska zase klesla, ale co už). Bylo i docela vtipné si číst o maturantce, která čeká dítě, když sama bych za rok také měla maturovat. Doufám, že nebudu muset řešit podobné problémy, jako Lucka!
Obálka je velice krásná. Nebo aspoň mě se líbí, mám ráda červenou a modrou, takže tahle obálka je pro mě jako dělaná. Jsem ráda, že se na trhu prosazují i čeští autoři. Určitě budu sledovat, jestli autorka nenapíše další knihu. Pokud ano, určitě si ji přečtu.

Tak to shrneme. Příběh začal opravdu dobře a celou polovinu knihy jsem si ho poměrně užívala. Bohužel se druhá polovina tolik nevyvedla, ale určitě dejte knize šanci. Nečekejte ovšem nic velkého! Jenom na oddech.

Srovname.cz ti pomůže najít Copatou mámu za tu nejlepší cenu!