17. listopadu 2016 v 16:04 | Anna Elizabeth Potter |  Knižní recenze

Název: Daniel&Aubrey
Série: Láska podle Shakespera
Autor: Georgina Guthrie
Nakladatelství: Grada
Rok: 2016 (2013)
Počet stran: 464
Děj: Aubrey už pomalu končí svůj vysokoškolský život a má před sebou jenom pár měsíců. Potom už bude bakalářka, ale vzhledem k tomu, že už nemá peníze na další studium, musí se už vydat do světa. Daniel je její asistent a má jí na jeden seminář. Už od první chvíle je to k sobě přitahuje. Jak by ne, Daniel je opravdu krasavec, všechny holky po něm šílí a Aubrey? Řekněme, že ne jeden mladík už od ní měl zlomené srdce. Oni dva ale spolu přeci nemůžou být. Vždyť jsou tu pravidla a navíc Daniel není úplně čistý. Aubrey si nemůže dovolit, teď pár měsíců před koncem školy, něco pokazit. Jak tohle vyřeší?

Hodnocení: Kniha měla výborné ohlasy, ať už od mladších čtenářů, tak i od starších. Když jsem ji, těsně potom co vyšla, uviděla v knihkupectví, řekla jsem si, že to je další zamilovaný románek a že já tohle číst nebudu. Oh jak moc jsem se zmýlila. Tehdy jsem totiž ještě měla chuť na detektivky a nelítostné thrillery. Teď přišel podzim a na rozdíl od ostatních já radši čtu zamilované příběhy a prostě takovou tu lehčí dívčí literaturu. I když nějakým historickým románem bych nejspíš taky nepohrdla. V knihovně jsem tedy začala pátrat právě po této knize. A v listopadu se na mne konečně usmálo štěstí a já jsem tam tohoto broučka ulovila. Díky Bože za to!
Jak už jsem psala, přišel podzim a já jsem chtěla něco nenáročného, ale nejlépe něco, co mě dostane do kolen a já si tiše popláču nad životem hrdinů. Jo a tohle to přesně splnilo. Teda neplakala jsem, aby bylo mezi námi jasno! Kniha mě od první stránky naprosto vtáhla do děje a nepustila mě. Kdybych neměla školu, kniha by byla přečtena za jeden jediný den. Takhle jsem si jí rozfázovala do dvou dnů a do školy jsem udělala pěkný kulový. Jenom s velkým úsilím jsem opouštěla hlavní hrdiny a jejich problémy. Řekla bych, že se mi ta kniha líbila ještě kvůli něčemu, ale to musí zůstat tajemstvím.
Aubrey byla správná holka. Dřela jako kůň, aby dostala ty nejlepší známky a bylo vidět, že si určitě zvolila správný obor. Anglická literatura ji opravdu velmi dobře seděla a mě zajímá, jak si bude vést do budoucna, protože podle mě má opravdu velmi dobrý náběh třeba na profesorku nebo něco takového. Měla jsem ji opravdu ráda, i když mě ke konci trochu štvala, ale to bylo jenom kvůli jedné scéně, jinak byla naprosto dokonalá. A nebála se nadávat, takové holky mám vždycky ráda!
Daniel to byl opravdu sen každé knihomolky. Miluje čtení, má obrovskou knihovnu a vede debaty na velmi vysoké úrovni. No kdo by ho nechtěl? Takového profesora mít, zamilovala bych se do anglické literatury i bez toho aniž bych četla. Byl velmi milý a pozorný a opravdu se snažil, aby to studenty bavilo a chtěl, aby měli ty nejlepší známky. Spolu s Aubrey vedli debaty na vysoké inteligenční úrovni a já si při čtení jenom přála, abych si jednou taky našla někoho, s kým si budu moci toho tolik říct a s kterým budu mít společný koníček. Protože nic není lepší než si hodiny a hodiny povídat o knihách (nebo o čemkoli jiném) no ne? A taky se mi na něm líbilo, že byl přijatelně žárlivý.
Aubrey měla taky skvělou kamarádku Julii, která byla sice fajn, ale jednou scénou v knize mě dokázala tak šíleně vytočit, že to ani nebylo možné. Ale od toho tam vedlejší postavy taky jsou, aby vás třeba občas naštvaly a vy mohli jenom kroutit hlavou. Jinak jsem tu holku měla ráda, občas sice nepřišla včas, ale to se dá odpustit.
U knihy se určitě strašně moc nasmějete, protože já jsem občas nemohla zastavit smích a musela jsem na chvíli přestat číst, jinak bych z té části nic neměla. Občas jsem došla dokonce tak daleko, že jsem některé pasáže předčítala svému bratrovi. No jemu se to už tolik nelíbilo, ale já vám říkám, že to je prostě skvělé!

Pokud bych knize měla něco vytknout…tak asi nic nenajdu. Kniha byla opravdu skvělá. Mohla bych ještě přidat informaci, že pohledy se jednou nebo dvakrát v knize vystřídají. Já měla teda radši pohledy Aubrey. Ono je to z jejího pohledu většinu času, tak jsem si na to docela navykla a byl trochu nezvyk číst knihu po asi dvou stech stranách z jiného pohledu. Opravdu tahle kniha je naprosto skvělá na zavrtání do peřin, když už je venku tma a samozřejmě ještě nesmí chybět teplý čaj nebo kakao. Já se nedokázala lépe odreagovat a opravdu musím přiznat, že tato kniha je opravdu skvělá a já už mám za sebou i druhý díl. Třetí nám vychází někdy během prosince, tak už se těším na poslední díl, aby se to všechno uzavřelo. Za pár dní tu nejspíš uvidíte recenzi i na druhý díl.