Recenze-Ostrov lhářů

23. července 2016 v 16:56 | Anna Elizabeth Potter |  Knižní recenze
Název: Ostrov lhářů
Autor: E. Lockhartová
Nakladatelství: Host
Rok: 2015 (2014)
Počet stran: 257
Děj: V létě patnáct se něco stalo. Něco, co změnilo mnoho životů. Teď v létě sedmnáct na to Cadence chce přijít. Všechno je jiné. Když se lidí zeptáte, o čem je tato kniha, každý vám odpoví trošku jinak. Protože on nikdo ve skutečnosti neví, o čem tato kniha je. Já bych řekla, že to je o boji jedné rodiny. Jde tu o dědictví. Jde tu o jednu dívku. Co se tehdy stalo? A proč si nic nepamatuje? A taky jsem teď celou dobu mohla lhát. Takže si tu knihu prostě přečtěte.

Hodnocení: Když jsem s knihou začínala, přečetla jsem asi dvacet stránek, a pak jsem knihu odložila a říkala si, že to bude nějaká blbost. Já žánr YA moc nemusím. Včera jsem knihu otevřela a už ji nepustila z ruky.
Styl autorky určitě není těžký. Jsou to většinou jednoduché věty, které ale na sebe někdy nenavazují. Úžasné bylo, že autorka nám nedala skoro žádné příležitosti uhodnout, co se vlastně stalo. Můžete si vymýšlet svoje verze, ale myslím, že se skoro určitě nestrefíte. Všechno objevujete postupně spolu s hlavní hrdinkou, která ztratila paměť a postupně si vzpomíná. Až když dočtete do konce, tak vám všechno začne docházet. A to se mi na tom právě líbilo. Neměla jsem ani tušení, co se tehdy stalo. A to docela čtu detektivky a občas i uhádnu vraha.
Kapitoly jsou velmi krátké někdy i jenom půl stránky a taky proto se kniha četla velmi ryhle. Také se tu objevují přepsané pohádky od hlavní hrdinky Cadence. V pohádkách zachyuje problémy své rodiny a hlavně její osobní problémy. Je tu například pohádka Sůl nad zlato, nebo Kráska a zvíře. Pohádky od Cadence jsou...mírně depresivní.
Psaní recenze na právě tuto knihu je velice těžké. Nehorší na tom asi je, že vám nic nemůžu prozradit. Tahle kniha je úžasná právě proto, kolik se tam toho stane nečekaného. Kolik wow momentů tu je a každá další stránka vám připraví další a další.
Hlavní hrdinka jménem Cadence jsem moc ráda neměla. Ano trpěla velkými bolestmi hlavy a částečně ztratila paměť, ale mohla být ráda, že to dopadlo jenom takhle. Mohla být i mrtvá a přišlo mi, že se sebe pořád dělala tak trochu chudinku. Všechny upozorňovala, ať ji nelitují, že o tom nechce ani slyšet a přitom jsem sama cítila, jak moc to chce. Ale musím přiznat, že určitě nebyla nejhorší hlavní hrdinka. Znám i horší případy.
Koho jsem měla ze čtyř nejstarších dětí nejradši? Johnnyho, který byl pro samé dobrodružství a velmi náruživý sportovec? Mirren, která má zlaté srdce a nejradši by všem pomáhala? Nebo snad chlapce, který do rodiny nepatřil, ale přesto mohl jezdit na ostrov, který patřil jenom Sinclairovým? Gate byl jiný než oni. Protože věděl, co to znamená chudoba. Protože věděl, že ve světě se lidé mají strašně a oni Sinclairovi se hádají, jak moc drahé hodinky si koupit. Musím říct, že nemůžu určit, koho mám nejradši. Každého jsem měla ráda svým způsobem a nesnášela jsem se dívat na to, jak je jejich matky využívaly k tomu, aby právě jim odkázal jejich otec, co nejvíce pozemků a peněz.
Obálka mi přijde naprosto super. Strašně moc se mi líbí a je stejně tajemná, jako příběh sám. Je i krásná na pohlazení a to každý knihomol umí ocenit.

Já vám asi tady nedokážu přesně popsat proč knihu číst. Já vám prostě říkám přečtěte si to, protože jinak o hodně přijdete. Kdo jste na vážkách, prostě jděte a tu knihu si třeba půjčíte z knihovny. Kdo o knize ještě nic nevíte, což pochybuji, protože minulé léto byla velký hit, zkuste si o ni zjistit třeba víc informací. Já si myslím, že tohle je opravdu dobrá kniha. Mě teda naprosto dostala, což může potvrdit i Klárka, protože jsem se s ní hned po dočtení musela podělit o své dojmy. Na léto se kniha naprosto hodí a já doufám, že jsem vás touto recenzí aspoň trochu navnadila. Uvidíte, jestli se dostane do mých top za rok 2016. Ale já myslím, že je na tom opravdu dobře. Troufla bych si říct, že na ni hned tak nezapomenu.