19. července 2016 v 5:00 | Anna Elizabeth Potter |  Knižní recenze
Název: Lásko, kde jsi?
Série: Love…
Autor: Nick Spalding
Nakladatelství: Fortuna Libri
Rok: 2013 (2012)
Počet stránek: 287
Děj: Jak těžké je hledání pravé lásky? Všichni to víme. Potýkáme se s tím každý. Do jak absurdních situací se při honu za tím pravým/ tou pravou můžeme dostat, nám ukazuje tato kniha. Jamie Newman je svobodný a právě zažívá krizi. Už delší dobu je bez partnerky. On sám se během knihy dostane do velmi trapných a vtipných situací. Máme tu i dívku, která se jmenuje Laura McIntyreová a ta to nemá jednoduchá už vůbec. Přítel ji po pětiletém vztahu opustí a ona se musí dát znovu do randění. Její situace jsou spíše k pláči, než k smíchu, ale rozhodně je tu plno humoru! Najdou oba toho svého pravého?

Hodnocení: O knize jsem už delší dobu věděla. Byla v Levných knihách a taky ji ve svém videu doporučovala Verunka z Knihy jako sen. Proto jsem si knihu půjčila, jakmile jsem ji uviděla v knihovně. Verunka říkala, že to je zábava a že se u toho nasmějeme. To jsem ještě netušila, jak velká je to pravda.
Kniha je psaná dvěma pohledy. Je tu Jamie, který píše články na blog. Dozvídáme se tu o jeho nepodařených schůzkách a o jeho matce, která si zoufale přeje, aby se oženil. Dělá proto, co může a taky sežene Jamiemu jednu slečnu, s kterou to také nedopadne dobře. Poté je tu taky Laura, která si píše deník a zápisky věnuje své mamince, která umřela. Ona taky popisuje schůzky, které byly jedním slovem příšerné.
Jedna věc mě na knize docela děsí a to, že kniha je založená na pravdě. Autor údajně už nevěděl, co psát, tak mu nejbližší řekli, ať napíše o nepovedených schůzkách a samy mu začali vyprávět své nepovedené schůzky. On z nich potom sepsal tuto knihu. Když si představím, že se všechny ty schůzky, o kterých jsem četla, staly, tak si ani nechci představit své vlastní randění. Samozřejmě, že nejsou celé založené na pravdě, ale z části určitě.
Jamieho jsem z nějakého důvodu moc ráda neměla. Přišlo mi, že se na schůzkách chová jako naprostý idiot. Jakmile uvidí hezkou holku, začne blábolit totální nesmysly. Někdy mi přišlo, že byl k ženám dost ošklivý a přitom on taky nebyl nic moc.
Laura byla normální slečna, které táhlo na třicet a cítila, že její hodiny tikají a za chvíli už nebude mít příležitost najít toho pravého. Bohužel většina chlapů, kteří s ní šli ven, nebyli úplně…to pravé. Jenom jeden tam za něco stál, ale bohužel vybral nevyhovující místo pro rande. Laura mi byla taky sympatická tím, že měla svůj obchod s čokoládou, který byl sice spíš v mínusu, ale stejně.
V knize najdete spousty ale spousty vulgarismů. Vím, že hodně lidí to vadí, protože mně to také vadí, ale k této knize to prostě patří. Řekla bych, že nad tuto knihu se musíte povznést, protože jinak se vám nebude líbit. Musíte si prostě říct, že tuhle knihu čtete pro zábavu. Nic od ní nečekejte a ona vás sama snad překvapí. Na tuto knihu jsem četla i negativní recenze, ale podle mě to bylo, protože lidi to prostě brali, jako seriózní a hlavně romantickou knihu. To ale tato kniha v žádném případě není. Kniha slouží k pobavení a mě tedy určitě pobavila. V nějakých částech jsem se opravdu hodně nasmála. Pomohla mi ve chvílích, kdy jsem se cítila opravdu špatně a přijde mi, že se přesně hodí na léto.
Kniha samozřejmě nebyla dokonalá. Některé části (hlavně u Jamieho) mě nudily a někdy mi těch vulgarismů přišlo až moc. Čtecí doba byla dlouhá, ale kdybych měla tu správnou náladu na čtení, knihu bych slupla za dva až tři dny.
Za normální cenu kniha asi nestojí, ale myslím, že teď v Levných knihách je za přijatelnou cenu a určitě byste to měli zkusit.

Jak se občas u Fortuny stává, série nebude dovydaná. Teda aspoň já si to myslím, protože druhý díl byl vydán už dva roky zpátky a jelikož jsou knihy v Levných knihách, předpokládám, že na trh už další díly nepřijdou. Uvidím, jestli si půjčím v knihovně třetí. Kdybych na něho narazila tak asi ano, ale rezervovat si ho určitě nebudu.