8. září 2015 v 5:00 | Anna Elizabeth Potter |  Knižní recenze
Obálka titulu Chlápek od vedlejšího hrobu
Název: Chlápek od vedlejšího hrobu
Série: Chlápek od vedlejšího hrobu
Nakladatelství: Motto
Rok: 2011 (1998)
Počet stran: 185
Anotace: Na hřbitově se náhodně setkají dva pozůstalí. Désirée je knihovnice a v polední přestávce chodívá k prostému náhrobku za svým manželem, který umřel na její vkus příliš mladý. Benny je zemědělec, který chová krávy a starostlivě pečuje o pompézní hrobku svých rodičů. Sedávají spolu na lavičce před hroby a zpočátku k sobě cítí silnou antipatii. Ale jednoho dne se na sebe usmějou… To je počátek nádherného vášnivého vztahu dvou lidí, kteří jsou ale tak odlišní! On potřebuje hospodyni a pomocnici na statku, zatímco ona je intelektuálka, která neumí ani vařit, natož se starat o hospodářství. V jejich vztahu tedy není o humorné situace nouze...

Hodnocení: Knihu znám díky Rodaw z Knihánkova a když jsem ji viděla v knihovně, tak nějak mě napadlo, že si ji přečtu. Bylo to tedy spontání rozhodnutí. Ještě si nejsem jistá jestli toho lituji, nebo ne.
Kniha není nic světoborného a rozhodně od toho neočekávejte něco strašně těžkého. Je to normální oddechová kniha o sto osmdesáti stránkách, která je dobrá ve chvíli, kdy potřebujete vypnout a chcete utéct, do jiného světa. Do světa Desirée a Bennyho.
Styl byl klasický, nic nového na co bych si musela zvykat. V knize nejsou žádné zvláštnosti a vůbec nad ní nemusíte moc přemýšlet.
Knihu jsem měla přečtenou za dvanáct hodin. Je to krátké vyprávění na jedno odpoledne. Kniha vám ve finále nedá nic, ale jak už jsem několikrát zmínila, je to příjemná oddechovka.
Mě osobně Desirée nebyla sympatcká a to z jednoho prostého důvodu. Strašně jsem se v ní viděla. Ne, že bych byla nějak přehnaně vzdělaná, ale rozhodně docela chytrá jsem a práci na statku nemám ani ponětí a určitě by se mi do toho nechtělo.
Desirée byla normální velmi vzdělaná knihovnice, které zemřel manžel a jí odtikávají biologické hodiny. A ona sama ví, že už není tolik času. Desirée vlastně neplakala nad ztrátou svého manžela, protože zamilovanost ji přešla ještě před svatbou, ale se svým manželem se nikdy neměla špatně. To byla jedna zajímavost, která mě docela překvapila. Jak můžete tak dlouho žít s někým koho ani nemilujete nebo spíš nesmýšlíte o něm jako o svém druhém já? Samozřejmě vím, že to jde, ale nějak si to nedokážu představit.
Benny byl chlápek od vedlejšího hrobu a také ze statku, kde se staral o svých dvacet čtyři krav. Stejně jako Desirée nedokázala pochopit, že se nechce vzdělávat a celý život si představuje na statku, on zase nedokázal pochopit, že ona na kydání knoje není. A že to není úplně její vysněná práce pro kterou by se všeho vzdala. Ještě jednu zvláštnost vám o něm prozradím a to, že má jenom tři prsty na levé ruce. Proč? To se dozvíte v knize.
Zápletka knihy byla vlastně jedna velká otázka a to, jestli to spolu Benny a Desirée vydrží. Jak jsem psala nic převratného. Popravdě se velice divím tomu jak to skončilo...a popravdě mě vůbec nepřekvapila anotace druhéo dílu. Dalo se to čekat, když čtete jak těžko se Desirée srovnává s životem na statku. Přeci jenom je to pracující knihovnice a intelektuálka.
Nechci být hnusná, ale popravdě moc nechápu, proč se kniha přeložila do tolika jazyků a zjištění, že byla dokonce zfilmovaná mě velice překvapilo. Prostě se mi to nezdá jako něco tak úžasného, že by podle toho měl vzniknout i muzikál (ano i to se teď děje, všechny informace jsou na přebalu knihy) je to prostě zvláštní protože znám jiné knihy, které by si zasloužily filmové zpracování. No nebudu se v tom už dál nimrat, za mě prostě průměr a do druhého dílu se mi moc nechce, ale když už jsem si ho z té knihovny přinesla a přečte se to za jedno odpoledne (když nebudu mít nic do školy) tak proč to nezkusit.