12. května 2015 v 14:46 | Anna Elizabeth Potter |  Knižní recenze
Název: Losing It
Autor: Cora Carmacková
Série: Losing It
Nakladatelství: Jota
Rok: 2014 (2012)
Počet stran: 245
Anotace: "Jak to, že jsem pořád ještě panna?" ztrápeně si opakuje každý den při pohledu do zrcadla Bliss Edwardsová, na první pohled úspěšná a bezproblémová studentka herectví obklopená množstvím přátel, kteří však absolutně netuší, čím se jejich pohledná a inteligentní kamarádka užírá. Hodlá skoncovat s panenstvím - jenže ten pravý stále ne a ne přijít.
V okamžiku, kdy se její sexem protřelá kamarádka Kelsey dozví, že Bliss není přes svůj "handicap" ani lesbička, ani nehodlá odejít do kláštera, navleče ji do úzkých šortek a trička s tak velkým výstřihem, jaké by si samotná Bliss nikdy neoblékla. A potom ji s prohlášením "konečně si vrzneš" odtáhne do blízkého baru, kde ji po konzumaci několika panáků na kuráž vybízí, aby si našla kvalitního milence na jedno použití. Bliss prchá zbaběle na záchod, ale cestou narazí na zajímavého mladíka jménem Garrick, zabraného do čtení Shakespeara. Neplánovaně přeskočí jiskra a Bliss má tu noc skutečně šanci prožít pohádkový sex…, ze kterého však na poslední chvíli s mnoha nepodařenými výmluvami vycouvá.
Další den ráno, první hodinu posledního semestru, Bliss málem omdlí: zjišťuje, že Garrick, který před necelými osmi hodinami ležel nahý v její posteli, je jejím novým profesorem!

Hodnocení: Knihu jsem měla přečtenou za jeden jediný den a opravdu stála za to! Prvních pár dní jsem jí chtěla přidat na můj pomyslný list nejlepších knih roku 2015. Nejspíš budu muset udělat nějaké kategorie, protože tahle kniha by do něj určutě nepatřila co se týče stylu psaní a hlavní zápletky, protože takovýhle knih můžete přečíst spousty. Trh se jimi jenom hemží.
Jak říkám styl nebyl úplně úžasný. Co se dá čekat od asi dvacetileté autorky, že? Primitivní, knihu bych dokázala nejspíš napsat i já, ale víte co? Mě se to prostě líbilo. Ano bylo to trochu kýčovité, ano nebylo to dokonalé, ale prostě ano tuhle knihu jsem si strašně moc oblíbila. Vtáhla mě od začátku a nedokázala jsem se od ní odtrhnout.
Co je na ní tak úžasného? Já vám ani nevím. Řekla jsem si, že s touhle recenzí počkám (a čekají s ní ještě dalších asi pět recenzí) protože kdybych ji napsala hned po dočtení dozvěděli byste se jenom, jak to byla skvělá kniha a, že chci přečíst další díly. Takhle se dozvíte, že kniha byla příjemná a povedená. Přesně na nějaké volné odpoledne a mozek se u ní nějak moc zapínat nemusí. Další díly si přečtu jenom možná.
Bliss si v životě nevěřila. A podle toho, jak se chovala si asi nikdy věřit nebude. Bylo mi trošku divné, že byla vlastně celý život pozadu za svou nejlepší kamarádkou a přitom byla ve finále hezčí než ona. Jakmile pišla do klubu všihni se na ní lepili včetně barmana. To mi přijde trochu moc. Jinak jsem jí měla ráda, byla to prostě normální (možná trošilinku ufňukaná) holka. Ničím nevybočovala z řady.
Garrick (to je mimochodem strašné jméno!) mi připadal trochu moc hr. Hned po asi hodině co Bliss poznal se s ní chce vyspat? Jo to by mi přišlo normální, kdyby se do toho města kde právě žije nepřistěhoval tak den dva zpátky. Když tak o něm přemýšlím, moc věcí se mi o něm nevybavuje. Jenom jak byl majetnický, ale to je každý chlap, no ne? Ještě mě celou dobu štvalo, že v knize bylo jasně napsáno, že má blond vlasy a na obálce má vlasy černé jako uhel! A ten blond proužek co tam má je světlo dámy a pánové. Možná to tak nevypadá, ale kdyý knihu držíte v ruce poznáte to.
Nejvíc to samozřejmě odneslo kamarádství Bliss a Cade (Cadea? Nevím jak to mám skloňvat). Tohle co teď napíšu nepovažuji prosím za spoiler, protože na to přijde každej, kdo se dostane v knize k jejich první scéně a to myslím vážně. Cade Bliss strašně miluje, ale Bliss to samozřejmě nevidí (jako každá druhá knižní hrdinka) a myslí si, že jsou pouze nejlepší kamarádi. Chudinka Cade, ale byl trošku urážka to se musí nechat, ale zase Bliss se chovala vůči němu jako kráva s prominutím, takže vlastně z toho nikoho nemůžeme obviňovat (kromě Bliss. Za vše může Bliss!).
Jak to zhodnotit? Dobrá kniha na jedno odpoledne, kdy nemusíte dělat nic jiného, než jenom sedět a zbožně číst krátkou romantickou slaďárnu, co víc si přát že? I když bych knize teď už dala pouze čtyři hvězdy, nevchám jí pět, protože se mnou dost zamávala a hned jsem ji půjčila komu jsem mohla, než přišel čas vrátit ji do knihovny.
Mimochodem nejspíš vám došlo proč název radši ani nepřekládali že?

1 člověk ohodnotil tento článek.