2. února 2015 v 18:43 | Anna Elizabeth Potter |  Knižní recenze
Série: Alex Delaware
Díl: 28.
Nakladatelství: Domino
Rok: 2013
Počet stran: 382
Anotace: Dávná tajemství se možná dají pohřbít. Ale vina nikoli…
V honosné čtvrti Los Angeles dojde k sérii drastických vražd. Na zahradě soukromého domu je nalezena mrtvola dítěte, kterou tam kdosi pohřbil před šedesáti lety. A krátce poté dělníci při výkopových pracích v nedalekém parku objeví kostru dalšího nemluvněte a opodál se najde zastřelená mladá žena. Na první pohled tři nesouvisející případy. Anebo je mezi nimi přece jen nějaká spojitost?
Na to se snaží přijít detektiv Milo Sturgis za pomoci svého přítele, brilantního psychologa Alexe Delawarea. Možná je ale historie tohoto případu tak neuchopitelná a tak děsivá, že na odhalení úplné pravdy tentokrát nebudou Alexovy zkušenosti stačit. Vyšetřovatelé se musí vrátit o šest desetiletí zpátky a pokusit se složit příběh o krásné zdravotní sestře, charismatickém lékaři a novorozenci, kterému nebylo souzeno přežít. Nitky dávných událostí vedou až do světa soudobých celebrit, jimž privilegovanost jejich postavení umožňuje skrýt pod vnějším pozlátkem naprosto cokoli. Třeba i zločin. Zločin, jehož hrůznost se vymyká lidskému chápání.

Hodnocení: Začnu asi tím, že jsem našla nejen nového oblíbeného autora, ale i hlavní postavu. Od včerejška zbožňuju Jonathana Kellermana! Když jsem knihu viděla v knihovně, řekla jsem si, že si ji vezmu, protože už jsem ji dlouho měla na to-read listu. Doma jsem se na ni podívala a říkala, že jsem si ji asi brát neměla. Chyba! Tato kniha změnila můj život (no dobře, možná ne, ale rozhodně ho obohatila)!
Styl psaná je super. Prostě takový jednoduchý, ale prostě dobrý. Opravdu mi moc vyhovuje a je psán jenom z jednoho pohledu a to mi vyhovuje možná ještě víc.
Do Alexe jsem se po pár stránkách zamilovala. Velmi sympatický dětský psycholog. Přijde mi velmi charismatický a obecně na mě udělal obrovský dojem a prostě teď patří mezi mé nejoblíbenější hlavní postavy (v překladu: Totálně jsem se do něho zamilovala!). Mimochodem zbožňuju jeho chytrost! Jo a když jsem koukla na autorovu fotku, dost jsem oněměla, protože přesně tak jsem si představovala Alexe. Přišlo mi to úplně zvláštní.
Jeho kamarád a jeden z nejlepších detektivů Milo Sturgis je strašně vtipný. Je to gay a už za to má u mě Kellerman plus. Nebál se zabrousit i do těhle detailů a neštítil se jich. Naopak mi to přišlo velmi originální.
Kniha je poutavá a plná napětí. Celý případ ztěžuje to, že musí pátrat v dávné minulosti a to atmosféru taky zvětšuje. Celá kniha ale není jenom o napětí a detektivním základu. Prolínají se zde i scény Alexe a jeho dlouholeté přítelkyně, zjišťujete proč jsou vlastně Alex a Milo takový kamarádi a samozřejmě nechybí ani vtipné hlášky. U některých jsem se smála fakt hodně, ale to jde o styl humoru. Strašně se mi líbilo, že když Milo Alexe navštívil, udělal velký nálet na jeho ledničku a skoro všechno mu snědl.
I když je Vina 28. dílem celé série, vůbec nevadí, že jsem jí četla jako první. Tohle je zktrátka série, kde je jedno v jakém pořádí díly čtete. Prostě si přečtete anotace a který případ se vám bude líbit, ten si přečtete. Kellerman vždy na začátku tak trochu přiblíží postavy, jejich osudy a vztahy. Miluju takovéhle série. Já třeba vůbec netušila, že je to díl z nějaké série, zjistila jsem to teprve, když jsem knihu otevřela.
Jo a zlepšila jsem si svůj osobní rekord na 310 stránek za den. Možná jsem někdy přečetla víc, ale to už si nepamatuji.
Chápete, že nemůžu dát jiné hodnocení než plný počet. Až půjdu na konci měsíce vrátit knihy, určitě si rezervuji aspoň další dva díly a pokud to půjde, tak hned první dva. Moc tuhle sérii doporučuji, opravdu stojí za to!